יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

מעטפת חסה

אני מודה ש"מעטפת חסה" נשמע כמו מתכון מבאס להחריד, אבל האמינו לי - לא כך הוא.
כפי שעשו אינספור בחורות בשנת 2012, גם אני נרשמתי לפינטרסט.
וכי מה, איך לא ארצה להתבונן בצמות שאינני יודעת לקלוע, עוגיות שאין לי כוונה לאפות ולקים על הציפרניים שאין לי כוח למשוח.
למרבה הפליאה, האתר ממש הוביל אותי לנסות דברים חדשים. 
כמו מעטפת חסה.

ככלל, מאז הלידה אימצתי תפרטי שעשיר יותר בחלבונים ממה שהייתי רגילה בעבר, וקיצצתי קצת בפחמימות. זה התחיל על בסיס המלצות שבנתה לי הדיאטנית שהחלתי להיוועץ בה קצת אחרי הלידה (היה לי חשוב לחזור לרוץ, ולא רציתי לפגוע בהנקה), והמשיך כשגיליתי עד כמה האיזון החדש מותיר אותי שבעה ומרוצה מהחיים באופן כללי.
אפעס הגיוון היה לא משהו, כי בשלנית גדולה אני לא. 
אז חיפשתי מתכונים שיראו קלים, טעימים, ומבוססי עוף או בשר טחון.
ומצאתי, בין היתר את המתכון הזה, על בסיס בשר עוף או הודו טחון. 

בסטנדרטים של ימינו אנו, אינני כתבת קולינרית מצטיינת, זאת ברור לי.
לכשלעצמי, אני מעדיפה לחשוב על עצמי כפורצת דרך אל העבר, ככתבת קולינריה בעידן הטלגרף:
להלן מתכון-.-מומלץ להכין אותו-.-טעים לאללה-.-סוף.


מה צריך?
חצי בצל, קצוץ דק
1 פלפל אדום קצוץ לרצועות
מלח פלפל
שורש ג'ינג'ר טרי מגורר
2 שיני שום כתושות
 חצי קילו עוף טחון

פחית ערמונים משומרים
בצל ירוק קצוץ
רבע כוס בוטנים קצוצים
10-12 עלי חסה גדולים שטופים ומנוערים

לרוטב:
כף שמן שומשום
2.5 כפות רוטב סויה
חצי כף מים
כף חמאת בוטנים
חצי כף דבש
1 כף + 1 כפית חומץ אורז
2 כפיות רוטב צ'ילי
מה עושים?
1. מטגנים בצל, כשהוא מזהיב מוסיפים פלפלים. כשהם מבושלים מוסיפים עוף, ג'ינג'ר, שום ומלח פלפל. מטגנים  עד שהעוף עשוי.
2. בעוד העוף מטגן על המחבת, מערבבים את כל החומרים לרוטב בקערה ומחממים במיקרו ל-20 שניות. מערבבים עד שהתערובת חלקה, ואז שופכים אל תוך המחבת.
3.מוסיפים ערמונים לתבשיל ומערבבים על האש עוד שתי דקות עד שהערמונים מתרככים. מפזרים בצל ירוק.
4. לפני ההגשה, מפזרים קצת בוטנים טחונים.
5. מגישים עם עלי החסה, עליהם עורמים את התבשיל ומגלגלים. 


את המתכון לקחתי (בשינויים קלים) מהבלוג של הבחורה המקסימה הזו, ממנו גם לקוחה התמונה הימנית תחתונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה